Vatrogasci upoznati s radom hidrauličkih alata za tehničke intervencije
Kako spasiti unesrećenog iz automobila
U petak, 11. prosinca održana je na parkiralištu kod groblja u Dravskoj ulici u Cestici demonstracija rada hidrauličkih spasilačkih alata za tehničke intervencije tvrtke Holmatro iz Nizozemske, a koju za tržište u Hrvatskoj isporučuje zagrebačka tvrtka Vatropromet. U uvodnom dijelu okupljene vatrogasce kojih se okupilo pedesetak pozdravio je Zvonko Biškup, predsjednik Vatrogasne zajednice Varaždinske županije, a tu su još bili i čelni ljudi VZo Cestica, predsjednik Darko Majhen i počasni predsjednik Antun Knezoci, kao i predsjednici pojedinih društava i zapovjednici vatrogasnih postrojbi i ostali članovi. Bila su prisutna sva dobrovoljna vatrogasna društva, Gornje Vratno, Križovljan Cestica, Virje Križovljansko, Babinec, Lovrečan Dubrava i Gradišće, iz Vatrogasne zajednice općine Cestica te predstavnici vatrogasnog društva iz susjedne Vinice i Donje Voće, kao i članovi DVD-a Varaždin.
Djelovanja alata objasnio je Miljenko Šolc, voditelj programa spasilačke opreme Holmatro, koji je istaknuo da kod spašavanja unesrećenih iz automobila mora biti uspostavljena komunikacija sa ozlijeđenim kako bi isti znao postupke kojima mu se nastoji pomoći, a samo djelovanje hidrauličkih spasilačkih alata praktički je pokazao Edo Latović kojem su se u rezanju i razgradnji automobila pridružili i članovi vatrogasne postrojbe DVD-a Lovrečan Dubrava Denis Veršić i Marijan Korotaj.
U demonstraciji su korišteni alate za teške intervencije, naglasio je Miljenko Šolc, a radi se o hidrauličkim spasilačkim alatima za tehničke intervencije tvrtke Holmatro iz Nizozemske. Kod toga je naglašeno da je radni tlak svih spasilačkih alata tvrtke Holmatro 720 bara, a sami alati imaju faktor sigurnosti 2, tj testirani su na tlak od 1440 bara, dok hidrauličke cijevi imaju faktor sigurnosti 4, i testirani su na tlak od 2880 bara. Svi spasilački alati odgovaraju zahtjevima norme EN 13204, koja je mjerodavna za dvoradne hidrauličke alate koji koriste tzv. COR tehnologiju, tako da imaju samo jednu cijev, kojoj je povratni vod pod tlakom od 25 bara, a unutar nje se nalazi tlačni vod koji je pod tlakom od 720 bara. Alati i cijevi snabdjeveni su brzim spojnicama, muškim i ženskim, a njihova konstrukcija, kao i konstrukcija samih alata, dozvoljava njihovo spajanje i odspajanje, dok su pod tlakom. Alat prikazan na prezentaciji sastojao se od slijedećih komponenti, sjekač hidraulički kojem se oštrice otvaraju do 181 mm, a sila sječenja iznosi 927/95 kN/t. U prezentaciji je korišten proširivač SP4240 C, kojem je snaga širenja od 4,5 do 21 tone, odnosno od 43 do 206 kN, a kod rastavljanja automobila korištena je teleskopska razupora TR4350 C koja može izvršiti proširenje i do 1275 mm. Za pokretanje i rad alata korištena je motorna hidraulička pumpa DPU31 PC, koja istovremeno može raditi s dva alata, a svi navedeni alati i pumpa smješteni su na vozilu Mazda tip BT50, 4x4 sa zatvaračem diferencijala.To je teretno vozilo vrste pick-up koje je u Centru za vozila prenamijenjeno u vatrogasno vozilo, za brze intervencije.
Nakon rastavljanja vozila prikazan je vježba gašenja za koju se koristila pjena, a nakon gašenja cijelo je pogašeno vozilo prekriveno slojem specijalne pjene kojom je spriječen dolazak zraka i sama mogućnost ponovnog izbijanja vatre.
Fotografije prikazuje detalje s realizirane prezentacije i vježbe gašenja







