Korisnički login

Župa Križovljan 28. svibnja 2016. hodočastila u Međugorje

Na povratku posjetili smo Šibenik i Udbinu
     Po treći puta župa Križovljan predvođena vlč. Zorislavom Šafranom hodočastila je u Međugorje.
        Za hodočašće se prijavilo pedeset hodočasnika, a od novog župnog dvora u Radovcu na put se krenulo u petak, 27. svibnja 2016. godine u 20 sati. Do Karlovca putovali smo auto cestom, a potom smo se starom cestom preko Slunja uputili do Korenice gdje je bio nešto duži odmor. U Bosnu i Hercegovina stigli smo preko graničnog prijelaza Nova Sela – Bijača, odakle smo autocestom ubrzo stigli i u Međugorje. To je bilo nešto iz šest sati ujutro te smo još za hlada došli pod brdo Križevac i krenuli na križni put koji je predvodio vlč Zorislav Šafran. Zbog strme i uglavnom oštre kamenite trase u podnožju je ostalo desetak hodočasnika, a mi ostali krenuli smo, uz molitvu, prema vrhu gdje je, nakon 14. postaje, postavljen 8,5 metara visok križ na kojem u gornjem dijelu, od strane Međugorja piše  «Isusu Kristu, Otkupitelju ljudskog roda, u znak svoje vjere, ljubavi i nade podigoše o. Bernardin Smoljan, župnik i župa Međugorje“, a u podnožju je tekst „Od svakoga zla oslobodi nas Isuse!“. Na suprotnoj strani upisano je „33-1933.“  Za uspon nam je trebalo oko 75 minuta, a na početno polazište gdje nas je čekao autobus većina nas se spustili za nešto manje od jednog sata. Na trasi križnog puta bilo je više, što većih što manjih, skupina hodočasnika, koji su svaki na svom jeziku obavljali križni put. Nakon što smo se svi okupili krenuli smo do prenoćišta pa nam je nakon cijelonoćnog putovanja i potom obavljenog križnog puta oko 9,30 dobro došao tuš i presvlačenje, a pošto  je do ručka ostalo još dosta vremena krenuli smo prema crkvi sv. Jakova u kojoj je u deset sati započela misa pod kojom je mons. dr. Ratko Perić, mostarski biskup međugorskim  krizmanicima podijelio sakrament Sv. potvrde.
         Vrijeme do polaska na brdo Ukazanja, u 18,30 svatko je iskoristio prema svojem programu, a na prostoru oko crkve bila je mogućnost za ispovijed i ostale pobožnosti. U zakazano vrijeme krenuli smo prema brdu Ukazanja, a put od podnožja do kipa Kraljice mira  i križa mogao se prevaliti za tridesetak minuta. Oštro kamenje na trasi iziskivalo je punu  koncentraciju svakog hodočasnika, a onima kojima zbog različitih razloga trebalo pomoć na putu uz brdo ili na spuštanju spremno su pomogli zdraviji i snažniji. Klanjanje koje je započelo u 21 sat, na različitim jezicima, ispunio je prostor iza crkve, a na brojnim mjestima uz ulice moglo se nabaviti raznih predmeta i suvenira, pa i kip Majke Božje Kraljice Mira visok preko jednog metra.
     Kako je u subotu, bilo dosta slobodnog vremena grupa lovaca cestičkog lovačkog društva Svetu Hubret Cestica sudjelovala je na prvenstvu Lovačkog saveza Herceg-Bosne u Čapljini. Uz diplomu za sudjelovanje na prvenstvu put Hrvatske krenuo je i pehar za 1. mjesto u disciplini  TRAP, a i medalja osvojena na tom natjecanju.
      Za nedjeljno jutro,  nakon  doručka krenuli smo na misu u osam sati, a potom smo se u 10 sati ukrcali u autobus i ubrzo autocestom krenuli put Hrvatske i Šibenika gdje smo stigli u 13 sati. Obilazak grada započeli smo kod spomenka hrvatskom kralju Petru krešimiru IV, a potom nam je katedralu sv. Jakova i ostale kulturno povijesne znamenitosti Šibenika pokazala Diana Knežević. Završni dio skoro dvosatnog obilaska grada završili smo posjetom i obilaskom tvrđave Sv. Mihovila koja je bila najistaknutiji dio obrambenog sustava kojeg su sa svih strana okruživali obrambeni zidovi i kule. S tvrđave se pruža prekrasni pogled na sve strane, a iz ploče učvršćene na zidu saznajemo da je projekt revitalizacije tvrđave sv. Mihovila sufinancirala Europska unija iz fonda za regionalni razvoj. Vrijeme do nastavka putovanja, u 16,15 sati iskoristilo smo za osvježenje, a do Udbine smo stigli u 18 sati. U obilasku crkve Hrvatskih mučenika, koju je pred deset godina započela graditi Gospićko-senjska biskupija, a pomogli su na poziv biskupa mons. dr. Mile Bogovića, i ostale biskupije i mnogobrojni vjernici.
       U isto vrijeme u Udbinu su s dva autobusa iz Međugorja pristigli hodočasnici Zajednice „Dobri pastir“  iz župe Kloštar Ivanić i Lupoglav pa smo zajedno slušali o povijesti Udbine i izgradnji Crkve Hrvatskih mučenika. Put prema našem slijedećem odredištu Korenici nastavili smo u 19 sati, a odatle smo nakon  polusatnog odmora krenuli prema Slunju i Karlovcu. Od Karlovca do Varaždina putovali smo auto cestom, a na Trg Ivana Pavla Drugog u Radovec došli smo nešto iz ponoći.
      Cijelim putem vozio nas je autobus prijevoznika Lackovića, a prema riječima Ivana Vinceka, vozača autobusa na putovanju smo prevali oko 1120 kilometara.

U nastavku nekoliko fotografija snimljenih u subotu i nedjelju, 28. i 29. svibnja 2016.

02_000627_01_1-DSC00891.jpg 02_000640_55_1-DSC00907.jpg 02_000655_79_1-DSC00912.jpg 02_000710_68_1-DSC00947.jpg 02_000941_77_1-DSC00951.jpg 02_000958_62_1-DSC00964.jpg 02_001013_52_1-DSC01054.jpg 02_001039_32_1-DSC01058.jpg 02_001103_97_1-DSC01138.jpg 02_001122_31_1-DSC01148.jpg 02_001133_42_1-DSC01168.jpg 02_001154_29_1-DSC01188.JPG